loading...

بيلدينگ پلاس

بيلدينگ پلاس را دنبال كنيد

بازدید : 213
يکشنبه 21 دی 1399 زمان : 10:28

در اینجا بیشتر از اندازه صفحه نمایش ، به نمایشگر بازی اشاره شده است. در حالی که قطعاً اندازه می تواند فاکتور مهمی باشد ، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. وضوح تصویر باید در اولویت باشد ، در کنار ویژگی هایی مانند نسبت ابعاد ، نوع صفحه ، زمان پاسخگویی و مهمتر از همه ، میزان تازه سازی صفحه نمایش.

در اینجا بیشتر از اندازه صفحه نمایش ، به نمایشگر بازی اشاره شده است. در حالی که قطعاً اندازه می تواند فاکتور مهمی باشد ، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. وضوح تصویر باید در اولویت باشد ، در کنار ویژگی هایی مانند نسبت ابعاد ، نوع صفحه ، زمان پاسخگویی و مهمتر از همه ، میزان تازه سازی صفحه نمایش.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که میزان تازه سازی چیست و چرا یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید هنگام ارتقا یا تعویض مانیتور خود در نظر بگیرید. ما می خواهیم بر روی نرخ تازه سازی در مانیتورها ، به ویژه از دیدگاه بازی های رایانه ای ، تمرکز کنیم ، اما میزان تازه سازی برای سایر نمایشگرها ، مانند تلویزیون ها نیز مهم است.

GPU و مانیتور ، با هم کار می کنند

DARK FLASH COMPUTER TOWER برای درک میزان تازه سازی ، درک آنچه بین GPU و نمایشگر سیستم شما هنگام بازی اتفاق می افتد مهم است.

هنگام انجام یک بازی ، به ویژه یک عنوان مدرن ، GPU و CPU رایانه شما بیشتر کارها را انجام می دهد. پردازنده مرکزی محاسبات پیچیده بی شماری را انجام می دهد و تمام سخت افزارهای سیستم شما را هماهنگ می کند ، در حالی که پردازنده گرافیکی تصمیم دارد تمام این اطلاعات را به داده های تصویری قابل نمایش بر روی صفحه شما ترجمه کند. GPU مستقیماً با نمایشگر ارتباط برقرار می کند ، به همین دلیل صفحه نمایش معمولاً از طریق کابل HDMI یا DisplayPort مستقیماً به GPU متصل می شود.

این ارتباط دائماً اتفاق می افتد ، حتی اگر به غیر از خیره شدن به دسک تاپ خود کاری انجام ندهید. هنگامی که باید حرکت را نشان دهید ، چه در حال حرکت دادن موشواره یا در حال انجام بازی ، اوضاع کمی پیچیده تر می شوند.

در چنین شرایطی ، پردازنده گرافیکی شما برای شبیه سازی حرکت ، شبیه به انیمیشن سلول سنتی ، از صفحه نمایش می خواهد که یک سری عکس بکشد. رسم تصویری بارها و بارها با کمی تغییر ، مغز ما را به درک حرکت فریب می دهد ، در حالی که این فقط یک سری تصاویر ثابت است که به سرعت به ما نشان داده می شوند. به هر یک از این "تصاویر" که توسط پردازنده گرافیکی شما "ترسیم" می شود ، یک فریم گفته می شود و به تعداد دفعاتی که یک تصویر در هر ثانیه ترسیم می شود ، "فریم در ثانیه" یا FPS گفته می شود.

FPS بالاتر بهتر است

BENQ_MONITOR_GAMING_SETUP_WEBREADY-1 هرچه تصاویر بیشتری را در یک ثانیه مشاهده کنید ، حرکت روانتر به نظر می رسد. به همین دلیل FPS بالاتر در بازی ها مطلوب است. این باعث می شود گیم پلی نرم و صاف داشته باشد.

با این حال ، بار دیگر رسم یک تصویر پیچیده در هر ثانیه ، مالیات بر سیستم شما است ، به همین دلیل GPU ها همچنان توانایی ارائه FPS بالاتر را دارند. پردازنده گرافیکی قدرتمندتر به معنی محاسبات سریعتر و بیشتر است که در نتیجه FPS بیشتری به صفحه نمایش ارسال می شود.

بنابراین ، نرخ تازه سازی از کجا وارد می شود؟

نرخ تازه سازی به دفعاتی که نمایشگر قادر به نمایش یک تصویر جدید است اشاره دارد و با هرتز (هرتز) اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، نرخ تازه سازی 60 هرتز به این معنی است که یک صفحه نمایش قادر است 60 بار در ثانیه یک تصویر جدید را نشان دهد.

به عبارت دیگر ، نرخ تازه کردن توانایی صفحه نمایش شما برای "تازه کردن" یا اساساً دوباره کشیدن تصویر روی صفحه است. این اغلب یک عامل محدود کننده است که کمتر از آنچه کارت گرافیک شما توانایی تولید دارد ، است. اگر پردازنده گرافیکی شما 120 فریم در ثانیه کار می کند ، اما سرعت تازه سازی مانیتور شما 60 هرتز است ، نمایشگر شما فقط 60 بار در ثانیه تصویر را دوباره می کشد ، به این معنی که 60 فریم در ثانیه اضافی را که GPU ارائه می دهد ، از دست خواهید داد.

در اینجا مثالی ایده آل برای دنیای واقعی وجود دارد: بگذارید بگوییم شما اخیراً به یک GPU جدید ارتقا پیدا کرده اید و بازی مورد علاقه خود را با سرعت 120 FPS انجام می دهید. این به این معنی است که تصویر توسط GPU شما ارائه می شود و 120 بار در ثانیه به صفحه نمایش شما ارائه می شود.

اگر صفحه نمایش شما دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است ، به این معنی است که تصویر در هر ثانیه 120 بار دوباره طراحی می شود. این منجر به این می شود که شما کاملاً از مزیت 120 FPS بهره مند شوید که ایده آل است.

اگر میزان تازه سازی شما با FPS ارائه شده توسط GPU تفاوت قابل توجهی دارد ، می توانید در پایان با مشکلات نمایش مانند پارگی صفحه نمایش مواجه شوید. به همین دلیل تطبیق میزان تازه سازی نمایشگر با قابلیت های GPU شما باید در اولویت باشد.

و این همچنین جایی است که فناوری هایی مانند FreeSync و G-Sync وارد عمل می شوند ، زیرا این ویژگی ها امکان برقراری ارتباط بیشتر بین GPU و مانیتور شما را فراهم می کند ، به طور خودکار سخت افزار را همگام سازی می کنید تا در هر زمان ممکن تجربه روان تری داشته باشید.

نرخ تازه سازی بیشتر می تواند تجربه شما در خارج از بازی را نیز بهبود بخشد. حتی هنگام کار ، یا فقط با استفاده از یک مرورگر اینترنت ، با به روزرسانی بیشتر صفحه نمایش ، حرکت حرکت نرم تر به نظر می رسد.

در واقع ، نرخ تازه سازی بالاتر هیچ مشکلی ندارد ، به غیر از افزایش هزینه ، با فرض اینکه سخت افزار شما در حد وظیفه باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 426
  • بازدید کلی : 9723
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی